Створення інклюзивного освітнього середовища
В області забезпечується реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти. Одним із пріоритетних напрямків є запровадження інклюзивного навчання, що створило передумови для інтегрування дітей з особливими освітніми потребами в освітній простір.
Протягом останніх трьох років збільшилася мережа закладів освіти та кількість дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано інклюзивне навчання. У 2021/2022 навчальному році у 69 закладах дошкільної освіти функціонує 103 інклюзивні групи для 175 дітей (2020/2021 навчальний рік – 53 заклади, 72 інклюзивні групи, 117 дітей, 2019/2020 навчальний рік – 42 заклади, 48 інклюзивних груп, 69 дітей). Місцевими органами управління освітою для 842 дітей з особливими освітніми потребами організовано інклюзивне навчання у 596 класах 206 закладів загальної середньої освіти (2020/2021 навчальний рік – 706 дітей, 495 класів, 191 заклад, 2019/2020 навчальний рік – 523 дитини, 370 класів, 164 заклади загальної середньої освіти).
У 2021/2022 навчальному році у 4 закладах професійної (професійно-технічної) освіти функціонують 5 інклюзивних груп для 8 осіб з особливими освітніми потребами.
Одним із основних аспектів розбудови інклюзивного середовища є створення та забезпечення функціонування інклюзивно-ресурсних центрів. В області функціонують 20 центрів. Мережа діючих інклюзивно-ресурсних центрів задовольняє потребу в отриманні послуг дітьми з особливими освітніми потребами. Органами місцевого самоврядування, на території яких не створено інклюзивно-ресурсні центри, укладено угоди щодо отримання дітьми з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у центрах, наближених до місця їх проживання.