НА СУМЩИНІ СТАРТУВАЛА ВЕСНЯНА СЕСІЯ ОБЛАСНОЇ «STEM-ШКОЛИ – 2021»

golovnaУ рамках всеукраїнської STEM-школи, за сприянням Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», безпосередньо відділу STEM-освіти, 24 березня 2021 року на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася в онлайн режимі перша весняна сесія регіональної «STEM-школи – 2021».

До участі у заході долучилися науковці, методисти, голови об’єднаних територіальних громад Сумщини, керівники та педагогічні працівники закладів освіти області.

STEM-школа – це інноваційний освітній проєкт, який реалізується на партнерських засадах освітніми установами з метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників з питань STEM-освіти. Майданчик об’єднує зусилля освітян та науковців для спільного навчання, обміну і вивчення найкращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, знайомства з новаторами сучасної освіти.

Сесію відкрив проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, координатор STEM освіти Сергій Грицай. У вступній промові він висвітлив стан розвитку STEM-освіти, її можливості та перспективи. Також, проректор з наукової роботи зазначив, що на меті започаткованої в області регіональної «STEM-школи – 2021» ˗ об’єднання інтелектуальних зусиль представників освіти, науки і соціальних партнерів для розвитку напрямів SТЕM-освіти, формування освітнього SТЕM-середовища з використанням технологічних засобів навчання та інноваційних моделей освіти.

Модератори заходу ˗ проректор з наукової роботи Сергій Грицай та старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM-освіти Світлана Кода неодноразово акцентували увагу на тому, що головна ідея створення регіональної STEM-школи полягає у реалізації державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» щодо посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях, створенні науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

До роботи обласної «STEM-школи – 2021» долучилися спікери опорних закладів освіти, які представили досвід організації інноваційного освітнього STEM-середовища.

Успішний і результативний досвід роботи Комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей» з упровадження STEM-освіти як перспективної форми інноваційної освіти з обдарованою молоддю презентувала директор гімназії-інтернату для талановитих та творчо обдарованих дітей Іннеса Пєсоцька. Учасники весняної сесії здійснили онлайн-подорож до гімназії, відвідали навчальні кабінети та високо оцінили досвід організації і формування освітнього SТЕM-середовища у закладі. Педагогічний колектив, який вона очолює успішно впроваджує перспективні формами інноваційної освіти. Підтвердженням тому, педагоги і учні обирають різні форми і напрями STEM-освіти: проведення наукових досліджень з використанням цифрових STEM-лабораторій; робота в Центрі компʼютеризації та робототехніки; розвиток компетентностей на базі навчально-дослідницької лабораторії чи лінгафонного кабінету, гурткова робота «SOGI-робот» чи гімназійна студія «SOGI-TV».

Про особливості інтеграції навчання як складової STEM-освіти розповіла директор Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Іннеса Шульженко. Директор презентувала етапи розбудови освітнього середовища школи, а саме: об’єднання педагогів закладу у творчі групи для упровадження інтеграції навчання як складової STEM-освіти; проведення інтегрованих уроків із використанням елементів STEM-освіти; розробка конспектів уроків для збірки «Інтеграція навчання як складова STEM-освіти» та ін. Особливий акцент Іннеса Шульженко зробила на постійному професійно-особистісному розвитку вчителів школи та високих досягненнях учнів.

Досвід формування науково-дослідницької компетентності в учнів засобами освітнього SТЕM-середовища представив учитель фізики і інформатики Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Олександр Коренев. Учитель презентував досвід створення ситуації успіху для учнів ˗ динаміку проведення накового дослідження від лабораторної роботи до STEM-проєкту. Учитель переконливо доводить, що використання цифрової лабораторії «Еinstein» дозволяє проводити велику кількість шкільних дослідів, перетворюючи звичайний комп'ютер, планшет чи смартфон у повноцінну цифрову природничо-наукову лабораторію.

Учитель математики Комунального закладу Сумської обласної ради Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою Юлія Цигикал у своєму виступі закцентувала увагу на важливості професійного застосування сучасних освітніх технологій при запровадженні STEM-освіти. Переконливо довела важливість правильності обрання дієвих шляхів реалізації STEM-технологій навчання на уроках математики та у позакласній роботі.

Педагогічний колектив Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 переконливо довів, що особливістю Нової української школи є організація такого освітнього середовища, що сприяє вільному розвитку творчої особистості дитини. Змінюючи в школі просторово-предметне оточення, педагоги закладу дотримуються найголовніших вимог: доцільності, функціональної придатності, доступності та безпечності. Досвідом використання елементів STEM-освіти в навчальній та позанавчальній діяльності поділилися учителі біології, географії, математики, фізики та інформатики: Іван Кондрушенко (про стратегію STEAM-навчання ˗ робототехніку, яка розвиває в учнів навички проєктування, побудови та експлуатації роботів, взаємодії з роботами і механічними системами), Юлія Коломієць (про використання функціональних можливостей програми GeoGebra як інноваційного засобу навчання математики: створення динамічних моделей для ілюстрації, візуалізації та демонстрації різних математичних понять, означень, теорем, динамічних зображень просторових та плоских фігур тощо), Ірина Бойко і Ірина Олексенко (про використання цифрової лабораторії «Einstein» і різних цифрових датчиків, за допомогою яких учні виконують широкий спектр досліджень, демонстраційних і лабораторних робіт, розв’язують інтегровані міжпредметні завдання, реалізують науково-дослідні проєкти), Олександр Гостєв (про використання цифрових зображень USB-мікроскопу з оптичним монокуляром у вивченні біології), Олег Заїка (про використання цифрової метеостанції на уроках географії та у позакласній роботі як мотивуючої складової STEM-технології навчання).

Учителі біології, фізики, хімії, математики, інформатики Грунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А. М. Діхтяренка Оксана Євтушенко, Жанна Черткова, Сергій Мамченко презентували досвід використання сучасного STEM-обладнання в організації науково-дослідної діяльності учнів та залучення їх до проєктів з метою підвищення мотивації до навчання. Директор закладу Алла Хоменко зазначила, що участь у STEM-проєктах надає можливість учням здобути компедіум практичних і теоретичних знань та навичок у використанні можливостей сучасних технологій при складанні власних бізнес-планів, веденні розрахунків підприємницької діяльності, дослідженні впливу різних факторів на життя і здоров’я людини. Педагоги закладу засобами STEM-проєктів формують в учнів креативність, здатність приймати рішення, адекватно реагувати на ризики і багатогранно пізнавати світ професійних майбутнього.

У ході роботи «STEM-школи – 2021» відбулося обговорення функціональності наявного у закладах освіти STEM-обладнання, умови придбання STEM-обладнання для створення сучасного освітнього середовища, умов підвищення кваліфікації вчителів, створення STEM-платформи та пошук ініціатив, планування та фінансування STEM-проектів, сучасні педагогічні ідеї та можливість їх реалізації як в он-лайн режимі так і в реальному житті.

На завершення навчальної сесії, проректор з наукової роботи КЗ СОІППО Сергій Грицай висловив пропозицію щодо продовження навчання STEM-освіти, зокрема, розглянути питання грантової STEM-проектної діяльності, використання можливостей доповненої реальності, організації співпраці освітян з науковими підрозділами закладів вищої освіти, розширення практики STEM-мейкерства та інших STEM-технологій. Проректор з наукової роботи також зазначив, що ці теми будуть розглядатися на наступних он-лайн зустрічах відповідно до плану роботи обласної «STEM-школи – 2021».

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO