Серпнева нарада методистів
25 серпня 2015 року відбулося секційне засідання методистів РМК(ММК), які відповідають за психологічну службу районів/міст області.
З доповіддю на секції виступила завідувач навчально-методичним центром психологічної служби Марухина Ірина Володимирівна, яка проаналізувала стан розвитку психологічної служби системи освіти області у минулому навчальному році. Зокрема, вона зауважила, що область займає 4-ту позицію в державі за загальним показником забезпеченості закладів освіти практичними психологами і соціальними педагогами. Проте у порівнянні з 2012-2013 навчальним роком відмічається негативна тенденція щодо розвитку служби в цілому. За підсумками 2014-2015 навчального року чисельність фахівців служби становить 688 спеціалістів, що на 7 осіб менше у порівнянні з відповідним періодом у 2014 році та на 19 – у 2013 році.Загальний відсоток забезпеченості закладів освіти усіх типів посадами практичних психологів та соціальних педагогів за підсумками року становить 66,3% проти 67,4% у 2014 році. А тому головним завданням у новому навчальному році є збереження та розвиток мережі психологічної служби системи освіти області.
Завідувач відділу практичної психології та соціальної роботи Інформаційно-методичного центру управління освіти Сумської міської ради Свириденко Марина Миколаївна зупинилася на питанні роботи практичних психологів, соціальних педагогів щодо профілактики домашнього насильства, звернула увагу присутніх на порядок розгляду звернень у випадку здійснення насильства щодо дитини.
У рамках обговорення основних завдань діяльності психологічної служби у 2015-2016 навчальному році учасники секційного засідання зазначили, що пріоритетними напрямами психологічного забезпечення освіти як системи заходів, спрямованих на вирішення актуальних завдань освіти засобами та методами фахівців психологічної служби, є:
проведення психологічної та соціально-педагогічної роботи з дітьми з сімей вимушено переміщених осіб, сімей, члени родин яких загинули чи знаходяться в зоні бойових дій шляхом забезпечення системної психологічної підтримки, консультативної допомоги;
підвищення психологічної культури дітей та підлітків шляхом введення «години психолога» та факультативів психологічного спрямування у навчально-виховний процес;
підвищення психологічної компетентності педагогів, батьків шляхомознайомлення з засобами практичної психології щодо розвитку, навчання та виховання дітей та підлітків;
допомога в адаптації дітей з особливими освітніми потребами до навчання у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах шляхом впровадження новітніх психолого-педагогічних технологій у роботі з дітьми;
соціально-психологічна профілактика негативних наслідків суспільних подій у психіці та поведінці дітей, різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля та агресивної поведінки шляхом впровадження профілактичних програм навчання учнів новим формам поведінки, виховання стресостійкості особистості, здатної самостійно, ефективно і відповідально будувати своє життя.