РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ З ПИТАНЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, заклади освіти області здійснювали освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання.
На виконання наказу КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти від 02.05.2020 № 68-ОД «Про проведення моніторингового дослідження» з метою визначення потреб педагогів області щодо забезпечення освітнього процесу засобами дистанційного навчання протягом 10-17 червня 2020 року було проведене опитування директорів (заступників директорів) 383 закладів загальної середньої освіти.
Збір, обробку та аналіз отриманих результатів дослідження проводив навчально-методичний відділ моніторингу освіти та ЗНО КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Опитування показало, що у більшості педагогів області (76%) досвіду використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі не було. Незначна кількість опитаних раніше застосовували ці технології під час попередніх карантинів (12%) та для роботи з учнями, які не відвідували школу з поважних причин (10%). Лише 2% повідомили, що постійно використовують технології дистанційного навчання. Зрозуміло, що стикнувшись з подібним викликом, майже у всіх респондентів (95%) час, який педагоги витрачали на підготовку до навчальних занять, збільшився.
Під час карантину 75% педагогів проводили навчання із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій (передача відео-, аудіо-, графічної, текстової інформації); надавали консультації щодо опрацювання підручників через засоби мобільного зв’язку; інформували учнів про необхідність перегляду телеуроків (70%). Зустрічалися з учнями в режимі реального часу лише 21% респондентів.
Повний звіт проведеного опитування з питань організації дистанційного навчання в Сумській області додається: