Профілактика правопорушень серед неповнолітніх як однин із основних напрямів у боротьбі зі злочинністю неповнолітніх

Формування людини, як відомо, починається з дитинства. У молоді роки закладається основа не тільки відповідних знань, але й норм поведінки, звичок, потреб особи. Виховання молодого покоління – це виховання майбутнього кожної держави, і майбутнє залежить не тільки від рівня професійної підготовки покоління, але й від його моральних якостей.

Нестача спілкування, емоційна незадоволеність, що діти нерідко відчувають у власних родинах, потреба у належності до референтної (соціальної) групи, можуть бути частково компенсовані доброзичливим ставленням учителів і працівників органів юстиції, внутрішніх справ, під час проведення правового виховання дітей.

На сьогоднішній день надзвичайно гострою є проблема зростання злочинності серед дітей підліткового віку. 

Правопорушення, здійснені неповнолітніми, – це небезпечне соціальне явище, оскільки, по-перше, негативно впливають на формування особистості; по-друге, завдають значної шкоди суспільству через втрату трудових ресурсів (лише третина покараних повертаються до повноцінного суспільного життя); по-третє, відіграють значну роль у формуванні рецидивної злочинності (дві третини рецидивістів розпочинають свій злочинний шлях ще неповнолітніми).

Одним із найефективніших заходів протидії злочинності є профілактична діяльність.

Звертаємо увагу, що під час розробки профілактичних заходів слід ураховувати всі фактори, що сприяють потраплянню неповнолітніх в групу ризику, зокрема, такі як: булінг у закладах загальної середньої освіти; вживання алкоголю та наркотиків, аморальна поведінка батьків; жорстоке поводження батьків зі своїми дітьми; активні дії дорослих щодо залучень неповнолітніх до злочинної діяльності; втягнення дорослими неповнолітніх в заняття проституцією; відставання в психічному розвитку дитини, що часто сприяє великому впливу на неї злочинців; наявність членів родини, що страждають на психічні захворювання.

З метою запобігання правопорушень серед неповнолітніх у закладах загальної середньої освіти, Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти рекомендує проводити: профілактичні бесіди з батьками щодо підвищення їхньої відповідальності за неналежне виховання, навчання і розвиток дітей; із неповнолітніми – щодо їхньої відповідальності за вчинення правопорушень; систематичні зустрічі з представниками правоохоронних структур.

Окрім того, наголошуємо, що система роботи закладу загальної середньої освіти з профілактики девіантної поведінки неповнолітніх має здійснюватися через виховні заходи, що спрямовані на: попередження злочинів серед учнівської молоді, вивчення причин і умов їх скоєння; формування відповідальної поведінки та соціальної компетентності молоді; запобігання негативним звичкам; створення умов, що сприяють збереженню здоров’я та життя дітей, виявлення негативних змін у поведінці здобувачів освіти; відвернення суїцидів; профілактику правопорушень; організацію дозвілля учнів; підтримку та захист дітей у різних життєвих ситуаціях.

Звертаємо увагу, що особливе занепокоєння викликає поширення у підлітковому середовищі наркоманії та алкоголізму. Небезпека полягає в тому, що вживання алкоголю і наркотиків стає певною цінністю сучасної молодіжної субкультури, перетворюється в атрибут їхнього способу життя.

Відповідно до Закону України «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними», під зловживанням наркотичними засобами потрібно розуміти навмисно систематичне, незаконне вживання наркотичних засобів (https://cutt.ly/TJ4YPV9). Наголошуємо, що загальною метою профілактики вживання психоактивних речовин є здоровий і безпечний розвиток дітей та учнівської молоді.

Не менш важливим аспектом у превентивному вихованні дітей є партнерська взаємодія – школи і сім’ї. Щоб виховати життєво компетентну, творчу особистість, здатну до саморозвитку та самовдосконалення, необхідно, закладу загальної середньої освіти і батькам діяли як партнери. Звертаємо увагу, що важливою умовою досягнення взаємодії сім’ї і закладу загальної середньої освіти є визначення чітких виховних  завдань, серед яких важливе місце належить таким, як:

  • спонукання зростаючої особистості до протидії аморальності, правопорушенням, бездуховності;
  • сприяння набуттю дітьми та учнівської молоді соціального досвіду;
  • забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості до її інтересів тощо.

Наголошуємо, що превентивне виховання (профілактика правопорушень), як  складова системи виховної роботи закладу загальної середньої освіти – це не тільки, проведення профілактичних дій педагогічним колективом (запобігання формування в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки), але й створення середовища для розвитку дітей, їхньої життєстійкості, життєздатності, життєвої компетентності.

З метою профілактики протиправної поведінки дітей та учнівської молоді, рекомендуємо ознайомитися з інформаційними матеріалами методичного порадника «Превентивне виховання як невід’ємна складова системи виховної роботи закладу загальної середньої освіти» реалізованого Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти за покликанням: https://youtu.be/kuOf0X0sy1U.

Тож, потрібно зауважити, що тільки спільними зусиллями зможемо змінити майбутнє наших дітей на краще, не допустити того, аби життя кожної дитини перекреслив злочин!

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO