Зустріч мережі тренерів Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства в Україні «Демократична школа»
13 – 18 серпня 2017 року відбулася чергова зустріч тренерів Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства в Україні «Демократична школа», яка проходила в смт Славське на Львівщині. Від педагогів Сумської області взяла участь Світлана Ніколаєнко, старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ СОІППО, тренер Програми.
Програма зустрічі побудована на основі навчальних потреб шкіл-учасниць 2-го циклу Програми, визначених під час аналізу Планів дій розвитку шкіл, потреб тренерів-членів Мережі та побажань, озвучених на Національній конференції шкіл першого циклу Всеукраїнської програми «Демократична школа» у червні 2017 року (Інформація про Національну конференцію на сайті Інституту модернізації змісту освіти за посиланням https://imzo.gov.ua/2017/07/05/demokratychna-shkola-vseukrajinska-konferentsiya-za-pidsumkamy-pershoho-tsyklu-prohramy/).
У першому циклі Програми від Сумської області пройшла конкурсний відбір та активно працювала на результат Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Глухівської міської ради. За результатами другого циклу відібрано ще три навчальні заклади від Сумщини: Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27, м. Суми та Сумський навчально-виховний комплекс «Просперітас» м. Суми і Конотопська гімназія. Представлені заклади мають власний практичний досвід реальної демократії. На часі оголошення конкурсу для участі у третьому циклі Програми.
У роботі під час серпневої зустрічі тренерів взяли участь керівник Програми «Демократична школа» від Європейського центру імені Вергеланда (веб ресурс Центру http://ukr.theewc.org/Content/Pro-Centr) Ірина Сабор, старший тренер Програми Мажена Рафальска, національні координатори Програми Христина Чушак і Андрій Донець. Кожен із них є справжнім професіоналом у своїй царині та доклав максимум зусиль, щоб тренери Мережі отримали подальший розвиток своїх тренерських навичок, узгодили взаємодію і співпрацю в 2-му циклі Програми, актуалізували свої знання щодо понять та тем, пов’язаних з викладанням та практикою ОДГ/ОПЛ, децентралізацією управління й автономією школи, співпрацею школи з громадою.
З метою обміну кращими тренерськими практиками тренери Мережі провели власні творчі майстерні. Готуючись до запланованих на осінь візитів у школи, розробили нові тренінгові модулі про співпрацю з батьками, впровадження ОДГ/ОПЛ у навчальний процес, налагодження роботи шкільного та учнівського самоврядування, проектний підхід у роботі школи, запобігання та протидію булінгу, організацію клубної і гурткової роботи тощо; а також вчилися працювати з контроверсійними запитаннями, оволодівали новими ефективними інструментами фасилітації.