МЕТОДИЧНИЙ ПОРАДНИК «УМОВИ ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО З ІСТОРІЇ»
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, 25.01.2017 з метою проведення методичного порадника «Умови підготовки до ЗНО з історії», методистом з історії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО Третьяковою О.В. здійснено виїзд до Краснопільського району.
У пораднику взяло участь 18 учителів історії загальноосвітніх навчальних закладів Краснопільського району.
Третьякова О.В., методист з історії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, акцентувала увагу вчителів на: програмі ЗНО з історії України (концептуальні засади та нововведення: ДПА/ЗНО як інструмент оцінювання якості загальної середньої освіти), методиці роботи з тестовими завданнями з історії України, програмних вимогах ЗНО з картографічних умінь учнів. Методист, звернула увагу вчителів на те, що завдання для ДПА з історії України зорієнтовані на перевірку засвоєння основного (нормативного) змісту; охоплюють стрижневі лінії курсу історії України ХХ століття, найважливіші навчальні знання (дати, факти, поняття, теоретичні положення тощо) та рівень оволодіння предметними вміннями; мають комбінований характер: кожне з них, фактично, перевіряє не тільки зазначену предметну компетентність (хронологічну чи просторову), а й логічну, інформаційну.
Досвідом роботи щодо підготовки учнів до ДПА/ЗНО з історії України (робота з історичними документами, картою, візуальними джерелами) поділилися вчителі загальноосвітніх навчальних закладів Краснопільського району Н.І.Білоус, І.М. Ахтирцев, І.А.Мандриченко.
З учителями опрацьовано приклади тестових завдань державної підсумкової атестації з історії України у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Рекомендовано вчителям історії, шляхом самоосвіти, удосконалювати методику викладання предмета, урізноманітнювати форми тестових завдань, з метою якісної підготовки учнів до ДПА та ЗНО, приділяти увагу індивідуальній роботі з учнями, використовувати спосіб запам’ятовування – мнемотехніку, постійно готувати учнів до ДПА/ЗНО.
За результатами роботи надано методичні рекомендації щодо підготовки учнів до державної підсумкової атестації та складання зовнішнього незалежного оцінювання з історії України, ознайомлено присутніх з он-лайн ресурсами та можливістю використання сучасних навчально-методичних посібників для підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з історії України.