ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2016 рік, навчально-методичним центром психологічної служби СОІППО 3 листопада 2016 року проведено обласний семінар для практичних психологів дошкільних навчальних закладів з теми «Психологічний супровід дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами» на базі дошкільного навчального закладу № 21 «Волошка» м. Суми.
«Дитина, розвиток якої ускладнено дефектом, не просто менш розвинена, ніж її нормальні однолітки, але розвинена інакше», ‒ цими словами Л.С. Виготського розпочала роботу семінару методист навчально-методичного центру психологічної служби Кондратенко Л.О. Важливість цих слів сьогодні обумовлено формуванням нової філософії державної політики щодо дітей з особливими освітніми потребами, запровадженням моделі інклюзивного навчання дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. Кондратенко Л.О. наголосила на проблемі організації та змісту психологічного супроводу дітей з особливостями психофізичного розвитку в контексті втілення в практику діяльності сучасних освітніх установ гуманістичних, дитино зорієнтованих принципів.
Борцова М.В., старший викладач кафедри психології Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, ознайомила присутніх з визначенням поняття «інклюзія», «інклюзивна освіті», охарактеризувала категорії дітей з особливими освітніми потребами, виокремила проблеми упровадження інклюзивного навчання на сучасному етапі реформування галузі освіти.
Актуальним для практичних психологів виявилося питання особливостей організації та змісту психологічного супроводу навчально-виховного процесу в умовах інклюзії. Учасники методичного об’єднання визначили мету та завдання формування психологічної готовності педагогів до роботи з дітьми з вадами психофізичного розвитку, проаналізували програму та етапи роботи з цими дітьми та їх батьками. Ці питання розкрила Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Свій досвід роботи з зазначених питань представили практичні психологи Тарасенко О.В. (Сумський ДНЗ № 21 «Волошка»), Ясько А.Ю. (Конотопський ПДЮ), Конотоп Л.О. (Тростянецький ДНЗ «Казка»), Кажан Л.В. (Сумський ДНЗ № 3 «Калинка»).
Жвавий інтерес у присутніх викликав перегляд та аналіз практичного заняття з дітьми старшого дошкільного віку з вадами мовлення, що було проведено практичним психологом Сумський ДНЗ № 21 «Волошка» Тарасенко О.В. Учасники методичного об’єднання актуалізували свої знання щодо організаційних та методичних аспектів корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Під час заключного обговорення спеціалісти відмітили практичну спрямованість семінару, професіоналізм виступаючих з питань підвищення рівня компетентності щодо організації та планування супроводжуючої роботи дітей з особливими освітніми потреба в умовах дошкільного навчального закладу.