Від особистої гідності до активної громадянської позиції
Саме під такою назвою 20 жовтня 2016 року навчально-методичним центром психологічної служби (Марухина І.В., Растроста Г.Б., Кондратенко Л.О., Гавриленко С.О.) та навчально-методичним відділом координації освітньої діяльності та професійного розвитку (Каленик О.В.) Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено семінар-тренінг для практичних психологів, соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів м. Суми та Сумського району.
Учасники семінару ознайомилися з варіативною програмою виховної роботи з питань протидії торгівлі дітьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Програма фактично є першою спробою представити систему виховної роботи навчального закладу в сфері профілактики торгівлі людьми, шляхом формування в учнівської молоді внутрішніх ціннісно-мотиваційних ставлень та необхідних життєвих навичок.
Формат семінару-тренінгу сприяв оволодінню практичними психологами, соціальними педагогами основ організації та проведення первинної профілактичної роботи з питань протидії торгівлі людьми,відповідно до 4 основних блоків програми: «Ставлення до себе» (визначення та усвідомлення дитиною власних особистісних якостей, емоційного світу, самооцінка потреб, визначення власної позиції в системі життєвих цінностей), «Ставлення до інших (формування у школярів умінь толерантного ставлення до інших людей на засадах поваги до їхніх прав та свобод), «Ставлення до діяльності» (підготовка особистості до свідомого вибору професії та безпечного життєвого шляху, активної діяльності в різних сферах), «Ставлення до навколишнього світу» (усвідомлення культурного різноманіття у світі, його багатогранності, розуміння себе як громадянина суспільства, члена міжнародної спільноти).
Окрім того, учасники мали змогу відпрацювати основні життєві навички, що визначені програмою як умови забезпечення захисту прав дітей та молоді, задоволення їхніх інтересів і потреб, формування самосвідомості особистості, її соціально-психологічної компетентності.
Учасники семінару наголосили, що упровадження програми сприятиме забезпеченню доцільного та науково обґрунтованого виховного впливу, формуванню навичок безпечної життєдіяльності в учнів, стане запорукою формування засад громадянської позиції підростаючого покоління.