Перші проблемно-тематичні курси e-learning для організації дистанційного навчання учнів
Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 01.07.2015 р. № 444-ОД «Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти області у 2016 році» у період з 28.03 по 13.05.2016 р. для вчителів предметників пройшли перші проблемно-тематичні курси «Сучасні інтерактивні засоби навчання на уроках загальноосвітніх дисциплін з оволодінням технологіями e-learning для організації дистанційного навчання учнів».
В основу концепції впровадження технологій E-learning для організації дистанційного навчання учнів покладено наступні нормативно-правові документи: Наказ МОН України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» № 466 від 25.04.2013 р.; Положення про дистанційне навчання; Лист МОН України «Щодо організації навчання у загальноосвітніх навчальних закладах осіб, що проживають на тимчасово окупованій території в Автономній Республіці Крим, місті Севастополі та у місцях проведення антитерористичної операції в Донецькій і Луганській областях» №1/9-535 від 14.10.2014 р.; Лист МОН України «Щодо використання технологій дистанційного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» №1/9-26 від 22.01.2015 р.
Програма курсів укладена у відповідності до державних стандартів, реалій життя та потреб українського суспільства.
Навчальний процес на курсах забезпечували викладачі Кафедри освітніх та інформаційних технологій: ст. викладач Н.В. Герасименко, ст. викладач С.П. Лабудько та викладач О.О. Силка. Слухачами курсів були вчителі різних шкільних предметів загальноосвітніх закладів області. Заняття проходили у формі тренінгу, що дало можливість слухачам отримати нові вміння та навички, обмінятися досвідом. Цікавими матеріалами та досвідом використання інформаційних технологій поділилися І.О. Воробйова, вчитель англійської мови Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 3; О.А. Корсун, учитель географії та економіки Дубовицької ЗОШ І-ІІІ ст. Кролевецької райради; В.В. Ященко, вчитель інформатики Сумської СШ І-ІІІ ст. № 29 та інші.
Результатами навчання слухачів за програмою курсів є:
-
розроблені кожним слухачем навчальний курс та навчально-методичні матеріали, які будуть використані для дистанційного навчання учнів;
-
розміщення навчального курсу та навчально-методичних матеріалів на платформі для дистанційного навчання КЗ СОІППО;
-
презентація розробленого курсу.
У ході проведення курсів був використаний досвід Проблемної лабораторії дистанційного навчання Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (завідувач – к.т.н., професор В.М. Кухаренко), а також досвід науково-педагогічних працівників КЗ СОІППО.