Педагогічна практика
Педагогічна практика слухачів курсів підвищення кваліфікації 2 березня 2016 року відбулась у коледжі Сумського національного аграрного університету. Керівник практики – доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти СОІППО, кандидат педагогічних наук В. М. Успенська.
Учасники практики – викладачі біології, хімії, екології коледжів та професійно-технічних навчальних закладів з міст Суми, Охтирка, Ромни, Шостка, Білопілля, Глухів та з Малого Висторопа Лебединського району. Тема заходу – «Сучасні технології організації навчально-виховного процесу з біології, хімії, екології у коледжах», Мета – ознайомити викладачів з інноваційними підходами до організації навчально-пізнавальної діяльності студентів при викладанні біології, хімії, екології, сучасними технологіями організації навчального заняття, вироблення алгоритма організації самостійної діяльності учнів, обговорення актуальних методик, що сприяють самостійній роботі студентів у процесі вивчення предметів природничого циклу.
З вітальним словом до викладачів – учасників практики звернувся директор коледжу Сумського національного аграрного університету, кандидат історичних наук Андрій Миколайович Чортенко. Учасники заходу познайомилися з історією закладу, його структурою, кадровим потенціалом.
Особливості навчально-методичної роботи у коледжі розкрила К. М. Лопатка, завідувачка навчально-методичним кабінетом. Про інноваційні підходи до організації навчально-пізнавальної діяльності студентів при викладанні загальноосвітніх дисциплін повідомила О. А. Єфременко, голова циклової комісії загальноосвітніх дисциплін.
Для формування професійної та особистісної мобільності викладача і студента в коледжі Сумського національного аграрного університету створено віртуальне навчальне середовище. Ним є програмно-телекомунікаційна система, яка забезпечує єдиними технологічними засобами інформаційну підтримку й організацію навчального процесу, наукові дослідження, професійне консультування студентів.
Під віртуальним інформаційно-освітнім середовищем відкритої освіти у коледжі СНАУ розуміється програмно-телекомунікаційне, віртуальне, педагогічне середовище з єдиними технологічними засобами ведення начального процесу. Електронний освітній простір коледжу створений на базі платформи Moodle, яка пройшла практичне апробування в окремих аграрних вузах. Moodle являє собою вільну веб-програму, яка дає можливість створювати сайти для онлайн-навчання. Інформаційно-освітній простір у закладі побудований за допомогою інтеграції інформації на традиційних і електронних носіїв, комп’ютерно-телекомунікаційних технологій взаємодії, що включають віртуальні бібліотеки, розподілені бази даних, оптимально структурований навчально-методичний комплекс і розширений апарат дидактики, у якому діють принципи нової педагогічної системи.
Екскурсія навчальним закладом цікава слухачам курсів, адже більшість з них працюють у тій самій системі коледж-освіти, і багато з яких – є саме коледжами СНАУ.
Бібліотека коледжу (завідуюча – Л. М. Понкратова), через фонд документів, друкованих та електронних ресурсів, інформаційно-пошукового апарата до нього і багатопланову робота фахівців, задовольняє інформаційні потреби навчальної та дослідної діяльності студентів і викладачів.
Детальніше про бібліотеку https://sites.google.com/site/azkniga09/home/pro-nas
У ході педагогічної практики слухачі курсів відвідали відкрите заняття з біології, проведене викладачем Я. О. Трипольською у 411 групі. Тема заняття – «Малі органічні молекули: амінокислоти, їх будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів. Біополімери: білки, їх будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів». Творчо працюючий педагог представила сучасні форми і методи організації навчання студентів. Заняття, організоване з використання мультимедійних засобів, реалізувало всі необхідні дидактичні принципи (наочності, доступності, наступності, послідовності, системності, систематичності, між предметності, зв’язку з практикою життя тощо) та сучасні підходи в освіті – особистісно орієнтований, компетентнісний, діяльнісний. Обговорення заняття показало схвальні відгуки про нього всіх учасників педагогічної практики.
Підсумки проведеної педагогічної практики свідчать про безумовну користь для професійного зростання кожного педагога відвідування навчальних закладів, відвідування відкритих занять, живе спілкування освітян в умовах вирішення спільних професійних завдань.
Про цей захід на сайті коледжу СНАУ – http://collegesnau.com/index.php/the-news/1397-zhyttja-ce-biologichna-tryjednist-potoku-rechovyn-energiji-ta-informaciji
Детальніше про коледж СНАУ – http://collegesnau.com/