Шкільна медіація – шлях до згоди
З метою впровадження в навчальних закладах Сумської області відновних практик, 16-18 лютого 2016 року навчально-методичним центром психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено тренінг-курс з підготовки спеціалістів зі створення та керування шкільною службою примирення.
Цього разу, окрім практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів, уперше в тренінгу взяли участь спеціалісти, які працюють у професійно-технічних навчальних закладів області. Усього пройшли навчання 27 практичних психологів.
Протягом перших двох днів учасники ознайомилися з основними підходами до вирішення конфліктів, розглянули переваги шкільної медіації у порівнянні з іншими способами вирішення тих конфліктів, що виникають між однолітками, визначили основні етапи створення служб порозуміння.
Останній день був присвячений ознайомленню з методикою проведення іншої відновної практики – «Коло примирення», зокрема історії його становлення, основним правилам та принципам проведення. Практичні психологи ознайомилися й з іншими видами «Кіл» та попрактикувалися у проведенні «Кола цінностей».
До відома
Історія становлення шкільних служб розв’язання конфліктів в області бере свій початок з 2008 року.
У 2015-2016 навчальному році шкільні служби розв’язання конфліктів працюють у 30 загальноосвітніх навчальних закладах.
П’ятий рік поспіль у вересні до Міжнародного дня Миру проводиться обласний зліт шкільних медіаторів. Упровадження у практику роботи навчальних закладів медіації дозволяє одноліткам розв’язувати конфлікти творчо та мирно, без необхідного втручання дорослих, в однаковій мірі задовольняти потреби усіх сторін.
Сподіваємося, що розвиток служб медіації однолітків дозволить багатьом навчальним закладам зробити суттєві зміни в шкільній атмосфері, загальній дисципліні й навіть у ставленні учнів до навчання.