ХІМІЧНИЙ КОЛОКВІУМ ДЛЯ ЮНИХ ОБДАРУВАНЬ
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2016 рік та за підтримки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, на базі кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету 27 січня 2016 року відбувся обласний «Хімічний колоквіум». У ньому взяло участь 52 учня 8-11 класів з 16 районів і міст Сумської області.
Хімічний колоквіум складався з практичної та теоретичної частин.
Учні 8 класу, разом із Левченко З.М., завідувачем лабораторіями кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, розв’язували розрахункові задачі олімпіадного рівня з теми «Газові закони». Спільно з Коростіль Л.А. доцентом кафедри дошкільної та шкільної освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, к.пед.н. та Метейко А.В., методистом з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, школярі ознайомилися з сучасним хімічним посудом та обладнанням, виконували уявний та реальний експеримент; розглядали особливості розв’язку завдань, що передбачали перегляд відеодослідів (завдання додаються).
Учні 9 класу, разом зі Скляром А.М., доцентом кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, к.хім.н., виконували тренувальні вправи та розв’язували розрахункові задачі з тем «Хімічна кінетика» та «Хімічна рівновага». Спільно з Бабенко О.М., доцентом кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, к.пед.н. та Семиліт А.С., науковим керівником гуртка «Хімія» Малої академії наук Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю, мали можливість на прикладі роботи «Визначення вмісту натрій гідроксиду та натрій карбонату при їх сумісному знаходженні» ознайомитися з методикою титрування та відпрацювали необхідні навики (завдання додаються).
Учні 10 класу, разом із Касьяненко Г.Я., доцентом кафедри хімії та методики навчання хімії, деканом природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, к.хім.н., розглянули теми «Властивості розчинів електролітів», «Гідроліз» та «Електроліз», під час яких особливу увагу приділили питанням обрахування йонної сили розчинів сильних електролітів, коефіцієнту активностей та активностей йонів у розчинах, визначенню рН водних розчинів сильних та слабких кислот (на прикладі хлоридної та оцтової кислот), принципам вимірювання рН із застосуванням скляного електроду та обрахункам за рівнянням Нернста. Отримані теоретичні знання одразу знайшли своє застосування на практиці, під час якої Більченко М.М., доцент кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, к.хім.н., разом із учасниками колоквіуму, проводили роботу з потенціометричного титрування (завдання додаються).
Учні 11 класу, разом із Харченко Ю.В., доцентом кафедри хімії та методики навчання хімії природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, к.хім.н., виконували тренувальні вправи, розв’язували розрахункові задачі та проводили хімічний експеримент з теми «Карбонові кислоти та їх похідні (амінокислоти, естери, жири)» (завдання додаються).
На думку учасників та організаторів, подібні заходи стимулюють пізнавальну активність учнів, допомагають їм у підготовці до інтелектуальних змагань, підвищують інтерес до предмету «Хімія» та хімічної науки вцілому.