Робота соціального педагога з дітьми «групи ризику» в умовах навчального закладу
Зростання кількості правопорушників серед підлітків та молоді, посилення асоціальних рис молодіжної субкультури актуалізують роботу фахівців психологічної служби, зокрема соціальних педагогів, з дітьми «групи ризику». Організації та змісту роботи соціального педагога з цією категорією дітей і було присвячене методичне об’єднання соціальних педагогів, що проведено навчально-методичним центром психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 9 грудня 2015 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
У роботі семінару взяли участь 42 соціальних педагоги шкіл-інтернатів, професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації області.
Роботу методичного об’єднання відкрила завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освітиІ.В. Марухина, яка звернула увагу присутніх на актуальність проблеми, розкрила зміст понять діти «зони ризику» і «групи ризику», основні критерії їх відбору. Методист навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти С.О. Гавриленкозупинилася на особливостях соціально-педагогічного супроводу, трьохрівневій моделі профілактичної роботи, визначенні ефективності роботи соціального педагога з цією категорією дітей.
Досвідом роботи щодо роботи з дітьми «групи ризику», співпраці фахівців психологічної служби зі службою у справах дітей поділилися: С.М. Дзекелева, соціальний педагог Глухівської загальноосвітньої школи-інтернат I-III ступенів ім. М.І. Жужоми; І.О. Ткаченко, соціальний педагог ДПТНЗ «Лебединське вище професійне училище лісового господарства»; Н.А. Радчук, соціальний педагог ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище».
Семінар дав змогу соціальним педагогам системи освіти області не тільки перевірити свою обізнаність щодо здійснення соціально-психологічного супроводу дітей «групи ризику», а й закріпити і випробувати на практиці отримані теоретичні знання про особливості профілактичної роботи з цією категорією дітей, ознайомитися з різними формами та методами роботи з ними, що сприятиме ефективному досягненню результатів діяльності. Кожен учасник отримав інформаційні та методичні матеріали для своєї роботи за цим напрямом.