Шкільна академія підприємництва
1 грудня 2015 року у Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся черговий семінар-навчання вчителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів у рамках польсько-українського проекту «Шкільна академія підприємництва-3» (викладач Сударева Г.Ф.).
Мета семінару – розширити професійні можливості педагогів у формуванні підприємницької компетентності в школярів на уроках англійської мови.
Підприємницьку компетентність складають такі риси особистості, як креативність, кмітливість, здатність ризикувати, планувати заходи, які допоможуть досягти окреслених цілей, – це вміння, на які є найбільший запит роботодавців і які життєво необхідні для української економіки на шляху до ринку. З упевненістю можна стверджувати, що виховання підприємливої і моральної молоді – не тільки засада економічного дива, а й умова виживання України як держави.
Спілкування і співпраця учителя та учнів є пріоритетними в освітньому процесі. Тому формою організації діяльності вчителів на семінарі був вибраний тренінг із застосуванням інтерактивних вправ та ігор, що сприяли активній взаємодії педагогів у процесі навчання.
Під час семінару педагоги з’ясували сутність поняття «підприємницька компетентність» і «підприємливість», способи формування підприємницького тла на шкільних уроках; визнали, що Державний стандарт освіти з закладеними в ньому особистісно зорієнтованим, компетентнісним і діяльнісним підходами є й інструментом формування підприємливості в учнів.
Презентативний матеріал, робота в групах, розгляд навчальних матеріалів, участь в інтерактивних вправах спонукало присутніх до висновку, що уроки англійської мови, де підприємницьке тло інтегроване у зміст уроку, методи навчання, навчають учнів бути успішними, кмітливими, творчо мислити, використовувати власні комунікативні навички для професійного зростання, а також відчувати міцні зв’язки між школою і потребами сьогодення.
Під час ділової гри «Шкільний урок у контексті формування в учнів підприємливості засобами інтерактивних технологій» учителі навчалися визначати мету та очікувані результати навчання, конструювати урок з підприємницьким тлом, використовувати інтерактивні вправи. Учителі випробували на собі традиційні інтерактивні технології «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Ажурну пилку», «Метод ПРЕС» та інші інновації.
Завершився семінар виступом координаторів проекту «Шкільна академія підприємництва-3» в Сумській області старшого викладача кафедри психології Троїцької М.Є. та методиста з географії та економіки Попова В.Д., які повідомили присутніх про основні етапи польсько-українського проекту «Шкільна академія підприємництва», його роль у реалізації компетентнісного підходу в шкільній освіті, метою та завданнями складової проекту – «Уроки з підприємницьким тлом».
Спільна діяльність дала учасникам тренінгу задоволення від спілкування з колегами та поштовх до особистого розвитку. Наступним кроком щодо реалізації проекту стане апробація педагогами-учасниками власних уроків із підприємницьким тлом у своїх навчальних закладах та поширення найкращого досвіду серед колег.