Психологічна допомога та підтримка учнів у психотравмуючій ситуації
Під такою назвою 29 жовтня 2015 року навчально-методичним центром психологічної служби проведено обласний семінар для практичних психологів професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. У семінарі взяли участь 35 осіб.
Відкриваючи семінар, завідувач навчально-методичного центру Марухина І.В. зазначила, що сучасна соціально-політична ситуація у багатьох викликає емоційні розлади, переживання втрати близьких, страхи та розчарування. Найбільш вразливою категорією у цьому відношенні є діти, котрі достатньо гостро сприймають події, що змінюють надійність, безпечність оточуючого середовища. Тому своєчасна психосоціальна допомога як дітям, так і дорослим допоможе заново повірити в те, що світ може бути добрим та людяним.
Методист центру Растроста Г.Б. зупинилася на характеристиці психологічних особливостей переживання психотравмуючої ситуації підлітками. Зокрема, вона зазначила, що перенесення психотравмуючої події в дитинстві в значній мірі підвищує ризик виникнення психічних розладів у майбутньому дорослому житті. Тому педагогам, практичним психологам важливо бути уважними до поведінкових проявів підлітків, щоб попередити дисгармонійний розвиток дитини.
Старший викладач кафедри психології Троіцька М.Є зупинилася на питанні психологічного супроводу дітей із сімей вимушено переміщених осіб. Актуальність обговорення цього питання обумовлена тим, що при вимушеному переміщенні дитини опиняється в стресовій ситуації, оскільки старі соціальні зв’язки порушені, а нові ще не сформовані. Як наслідок, це може призвести до соціальної дезадаптації, девіантної поведінки, втрати інтересу до навчання.
Жвавий інтерес в учасників викликав досвід роботи колег щодо профілактики суїцидальної поведінки (Сагер І.В., практичний психолог Сумського мед коледжу), супроводу підлітка, який опинився в техногенній катастрофі (Коломієць Я.М., практичний психолог машинобудівного коледжу Сумського державного університету), формування навичок конструктивного подолання кризових станів (Калінкіна С.І., практичний психолог індустріально - педагогічного технікуму КІСумДУ).
По закінченню семінару учасники отримали «Інструкцію щодо надання першої неспеціалізованої допомоги дітям, які перебувають в післятравматичному стані».